27 Kasım 2011 Pazar

Güzel Bir Plan

Geçen gün bir tartışmanın içerisinde buldum kendimi. Anlamsız gibi geldi. Fakat ilerleyen dakikalar ile birlikte mantıklı gelmeye başladı. Boş bir şey konuşmadığımıza kanaat getirdim. Hararetli ama kendi içinde kibar bir tartışmaydı. Konu Zeka oyunları ile ilgiliydi. Bununla bağlantılı bir çalışma içinde olan arkadaşı linç edercesine saldırıyordu bir başka arkadaş. Uğraşını boş ve gereksiz görüyordu. Bunu da anlatmaya çalıştı.

[caption id="" align="aligncenter" width="550" caption="zeka oyunları"]zeka oyunları[/caption]

Zeka oyunları ile ilgi bir platform kurup bunu ileriye taşımak ve geliştirmek amacındaydı. Bunu da büyük emek harcayarak yapıyordu. Bu emeğine laf edilmesi biraz kötü hissetmesine neden olmuştu. Yaptığı işin boş bir çaba olmadığını biliyordu ve bunu da tartışma içerisinde oldukça iyi savunmuştu aslında. Ben de önemli bir tartışmanın içerisinde olduğumu düşündüğüm anda farklı bir yere çekmeye başladım akışı. Daha doğrusunu söylemek gerekirse, daha faydacı bir konuma çektim.

Günümüzde zihinsel aktivelerin anlamı da işlevi de çok önemli. Bu konuda fazlaca makale yazılıyor. Beynin iyi kullanılması, alıştırmalara tabi tutulması gerektiği her fırsatta belirtiliyor. Bu konuyu da bir şekilde ele alma boş bir uğraş değil, akılcı bir karar bence. Bunu her ikisine de belirttim. Yargıcı ifadelerle yüklenen arkadaş biraz yumuşadı. Bir şeyleri anlamıştı aslında. Bu emeğin iyi yerlere varacağını düşündüğümü aktardım. Sonra da tamamen bu konu üzerine dolaştı kelimeler.

Zeka oyunlarının önemini belirten çeşitli makaleler ile süslenecek bir konsept düşledim. Sonra da kategorize edilmiş çeşitli zeka oyunları. Bunun daha ileriki aşaması bir grup oluşumu. Yani zeka oyununu oynayanlar ve bu konudaki bilinçli kişilerden oluşan bir topluluk. Birlikte hareket edebilecek kararlılıkta ve organizasyon gücünde olan. En önemlisi beynin değerini, zihinsel gelişim ve bakımın önemini bilenler.

Bunları söylediğimde, yaptığı çalışmanın da bu doğrultuda olduğunu belirtti. Belli şeyler planlamıştı kafasında. Hatta bunları kağıda dökmüştü çoktan. Bu uğraşında ve hedefinde arkasında olacağımı belirttim. Elimden geldiğince destek verebileceğimi söyledim kendisine. Konuşmalarımızda önemli uyuşmalar bulunuyordu. Onunla birlikte hareket etmenin vereceği keyiften emindim. Sohbetimiz artık tartışmayı örtmüş, planlamanın zeminin hazırlamıştı.

Giderek artan fikir dünyasında yeni bir yaratıcılık eseri ortaya çıkabilirdi. Kamuya da fayda sağlayacak bir şeydi bu. Çünkü insanların sağlık konusunda fazlası ile bilinçlenmeye ihtiyaçları var. Beynin önemini kavramaya ve icraatçı olmaya ihtiyaçları var. Maalesef ki toplumsal anlamda çok da idealist değiliz. Bunu öncüler vasıtası ile gerçekleştirmek son derece şık olacaktır diye düşünüyorum.

Daha detaylı bilgi için http://www.zekaoyunlari1.com sitemizi ziyaret edebilir ve birbirinden eğlenceli zeka oyunları oynayabilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder